Zgłoszenie szkody ERGO HESTIA
Masz polisę wykupioną w Ergo Hestii, a może jesteś osobą poszkodowaną przez kogoś kto jest ich klientem? Bez względu na to czy odpowiedź brzmi tak na pierwsze czy drugie pytanie w tym artykule znajdziesz kilka najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci w zgłoszeniu szkody w tym towarzystwie ubezpieczeniowym.
Proces zgłoszenia szkody w Ergo Hestia praktycznie niczym nie różni się od zgłaszania szkody do innych ubezpieczycieli.
Spis treści
Metody na zgłoszenie szkody Ergo Hestia
Jeśli chcesz zgłosić szkodę w Hestii to masz do wyboru kilka sposobów by to zrobić. Wśród nich są takie metody jak:
- elektroniczny formularz, zwany inaczej formularzem internetowym, który towarzystwo udostępnia na swojej stronie www.ergohsetia.pl – prosty w obsłudze, intuicyjny – przeprowadza zgłaszającego przez cały proces informując o tym co dokładnie jest potrzebne do właściwego zgłoszenia i pomaga tym, którzy nie mają wprawy w wypełnianiu takich dokumentów;
- eKonto – dostęp do profilu aktywuje się na stronie towarzystwa, a intuicyjny formularz podobnie jak opisywany wyżej przeprowadza użytkownika przez wszystkie etapy zgłaszania powstałej szkody. Korzystając z tej opcji masz dodatkowe udogodnienia w postaci możliwości śledzenia przebiegu naprawy, dodawania niezbędnych dokumentów, a także otrzymywania powiadomień na maila podanego, jako właściwy do e-korespondencji.
- placówka – w celu zgłoszenia szkody do towarzystwa ubezpieczeniowego Ergo Hestia możemy samodzielnie udać się do najbliższego oddziału ubezpieczyciela, gdzie pracownik placówki przyjmie od nas zgłoszenie i dokładnie wyjaśni, jak przebiega cały proces likwidacyjny oraz odpowie na wszelkie pytania i rozwieje wątpliwości, jeśli takowe się pojawią. Sposób komfortowy dla tych, którzy dysponują czasem w godzinach pracy placówek, które zwyczajowo otwarte są w godzinach pracy przeciętnego Kowalskiego, czyli np. 8:00 – 16:00 lub 10:00 – 18:00 – opcja ta nie sprawdzi się więc dla każdego, ale z pewnością jest to rozwiązanie dla tych, którzy lubią załatwiać sprawy osobiście.
- telefon – kolejna, dość tradycyjna opcja na zgłoszenie szkody Ergo Hestia to po prostu wykonanie połączenia telefonicznego pod numery podane na stronie ubezpieczyciela. Infolinia to czasami jedyna możliwość zgłoszenia sprawy i mimo, iż zdarza się, że czas oczekiwania podobny jest do dodzwonienia się do ZUSu w największych miastach to wciąż cieszy się ogromną popularnością. Konsultant przyjmujący zgłoszenie nie tylko poinformuje nas o tym jak wygląda cały proces, ale też dokładnie odpowie na wszystkie nasze pytanie dotyczące procesu likwidacji, co jest niezwykle przydatne, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest biegły w sprawach internetu i nie potrafi znaleźć odpowiedzi na swoje pytania u wujka google. Zgłoszenie szkody w Ergo Hestia telefonicznie może mieć miejsce o każdej porze, ponieważ infolinia obsługująca poszkodowanych dostępna jest całą dobę.
Numery telefonów dla:- użytkowników telefonów komórkowych to 58 555 55 55
- abonentów telefonów stacjonarnych to 801 107 107
- poczta – kolejna tradycyjna i już powoli zapominana opcja to zgłoszenie szkody Ergo Hestia poprzez wysyłkę wszelkich niezbędnych informacji wraz z dokumentami na adres siedziby towarzystwa ubezpieczeniowego. pamiętajmy tylko o tym, bo skorzystać z opcji potwierdzenia odbioru i jeśli zależy nam na jak najkrótszym czasie rozwiązania sprawy wybrać opcję wysyłki priorytetowej by skrócić czas dotarcia korespondencji i tym samym przyspieszyć proces likwidacyjny.
Adres na jaki należy wysyłać korespondencję to:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA
ul. Hestii 1
81-731 Sopot - faks (fax) – zgłoszenie szkody Ergo Hestia można również wysłać faksem – tutaj podobnie jak tradycyjną pocztą można wysłać wszelkie niezbędne informacje oraz kopie dokumentów – z tej opcji korzysta się już raczej sporadycznie, ale jest ona jednym ze sposobów, które moga pomóc nam zgłosić szkodę. Ta metoda przez wielu uważana za staromodną może okazać się przydatną.
Numer Ergo Hestii do zgłoszenia szkody przy pomocy faksu (58) 555 60 61 - kancelaria odszkodowawcza – jednym z najwygodniejszych sposobów na zgłoszenie szkody do Ergo Hestia czy innego ubezpieczyciela jest skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy w naszym imieniu po uzyskaniu odpowiedniego pełnomocnictwa zgłoszą szkodę, złożą wniosek o uzyskanie odszkodowania i skutecznie uzyskają dla nas najwyższą, możliwą kwotę odszkodowania, ponieważ najkrócej pisząc doskonale się na tym znają.
Ile jest czasu na zgłoszenie szkody do Ergo Hestia
Zgłoszenia szkody w Ergo Hestii powinno dokonać się, tak jak w przypadku innych ubezpieczycieli jak najszybciej, a najlepiej niezwłocznie po zdarzeniu lub otrzymaniu informacji o powstaniu szkodu. Prawo jednak reguluje te przepisy i jasno określa, że na zgłoszenie szkody poszkodowany ma 3 lata od jej wystąpienia i do 20 lat, jeśli owa szkoda powstała w wyniku przestępstwa. Działa to na korzyść wielu poszkodowanych, ponieważ Ci bardzo często nie są w stanie niezwłocznie od zdarzenia zgłosić sprawy do towarzystwa np. z powodów zdrowotnych – jeśli sprawa dotyczy wypadku drogowego.
Wypłata odszkodowania Ergo Hestia - czas likwidacji szkody
Zgodnie z ogólnymi zasadami towarzystwa ubezpieczeniowe mają 30 dni (od dnia zgłoszenia szkody) na wypłatę odszkodowania, jednak zdarza się, że sprawa wymaga dodatkowych wyjaśnień – wtedy czas wypłaty wydłuża się o 14 dni od daty ostatecznego wyjaśnienia. Jeżeli na odszkodowanie składają się kwota bezsporna i sporna (zależy na przykład od wyroku sądu) to ta pierwsza powinna być wypłacona w terminie 30 dni od zgłoszenia szkody.
Czy od decyzji ubezpieczyciela można złożyć reklamację
- formularz elektroniczny/internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela,
- indywidualne konto klienta,
- infolinia – 801 107 107 lub 58 555 55 55,
- udanie się do placówki, gdzie pisemnie lub ustnie złożymy reklamację,
- droga pocztowa – wysyłka na adres:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA
ul. Hestii 1
81-731 Sopot
Zgłoszenie szkody w Ergo Hestia stanowi dla Ciebie problem?
Nie czujesz się na siłach by osobiście zgłosić szkodę do ubezpieczyciela? Pamiętaj, że nie musisz tego robić osobiście. Możesz zgłosić się do Kancelarii Kompensja, która po uzyskaniu Twojego pełnomocnictwa zrobi to za Ciebie.
Skontaktuj się z nami
Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk