Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w Polityce plików Cookies.
Polub nas na Facebooku

Podaj numer - oddzwonimy!

...lub wyślij do nas zapytanie

Skorzystaj z profesjonalnej pomocy
i zagwarantuj sobie, że wypłacone
odszkodowanie będzie najwyższe z możliwych

Pomożemy Ci,
bo w odszkodowaniach jesteśmy najlepsi

Dowiedz się więcej

>> BEZPŁATNA WYCENA ODSZKODOWANIA - WYBIERZ RODZAJ SZKODY<<
 

Likwidacja szkody z OC sprawcy

Oceń artykuł. Średnia: 5.00 (4 głosy)

Likwidacja szkody z OC sprawcy

Zgodnie z polskim ustawodawstwem osoba poszkodowana w związku ze zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej może dochodzić roszczeń bezpośrednio od zakładu ubezpieczeń. Należy zatem sporządzić zawiadomienie o szkodzie którego wynika, iż osoba poszkodowana doznała uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia lub zmarła.  Po otrzymaniu zawiadomienia zakład ubezpieczeń przeprowadza postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości odszkodowania, a także pisemnie lub drogą elektroniczną informuje o konieczności uzupełnienia dokumentów do dalszego prowadzenia postępowania likwidacyjnego.

Wpływ okoliczności zaistniałych przy wypadku komunikacyjnym

Każdorazowo należy wyjaśnić okoliczności dotyczące powstania wypadku (stan trzeźwości kierowcy i poszkodowanego, kwestie zapięcia pasów bezpieczeństwa) oraz skutki doznanych obrażeń ciała (pobyt w szpitalu, okres leczenia i rehabilitacji, określenie występujących już wcześniej stanów chorobowych). W uzasadnionych przypadkach Towarzystwo Ubezpieczeń może zlecić konieczność przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu wypadku z udziałem wszystkich uczestników zdarzenia, czy też przeprowadzenia wywiadu środowiskowego w celu wykazania relacji łączących poszkodowanych z osobą zmarłą.

W procesie likwidacji szkód z reguły występuje się do organów policji, prokuratury bądź sądów z prośbą o nadesłanie stosownych informacji dotyczących ustalenia okoliczności zdarzenia (notatka urzędowa, postanowienie, wyrok).

Terminarz likwidacji szkody

Terminy dotyczące likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania w ubezpieczeniach obowiązkowych liczone są od daty złożenia przez poszkodowanego lub uprawnionego do odszkodowania zawiadomienia o szkodzie.

Stosownie do regulacji art. 14 ustawy zakład ubezpieczeń powinien wypłacić odszkodowanie w terminie:

- 30 dni licząc od dnia złożenia przez poszkodowanego lub uprawnionego zawiadomienia o szkodzie.

- W przypadku, gdyby wyjaśnienie w tym terminie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania, okaże się niemożliwe, odszkodowanie wypłaca się w terminie 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie. Dłuższy termin likwidacji jest możliwy w sytuacji, gdy ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego.

Zakład ubezpieczeń dążyć powinien do sprawnej likwidacji szkody z zachowaniem obowiązujących terminów.

Nasza Kancelaria zajmuje się uzyskiwaniem zadośćuczynień, odszkodowań i innych świadczeń z każdej z polis. Ze względu na wieloletnie doświadczenie prawników działających w naszej kancelarii jesteśmy w stanie zagwarantować uzyskanie możliwie wysokiego odszkodowania. Zapraszamy do kontaktu w celu bezpłatnej analizy Państwa przypadku.

>>>SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI<<<

Komentarze (0)
 
x
Dodaj komentarz
Podaj wynik działania 1 - 6
Dodaj komentarz