Skip to content

Zgłoszenie szkody Generali

Ty lub ktoś z twoich bliskich uległ wypadkowi, którego sprawcą jest klient towarzystwa ubezpieczeniowego Generali, a może sam jesteś związany z tą firmą, ponieważ masz lub miałeś u nich polisę w momencie wystąpienia szkody? Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi “Tak!” to treść tego artykułu skierowana jest właśnie do Ciebie, ponieważ poruszone zostały tu najważniejsze kwestie w temacie zgłoszenia szkody w Generali.

Jak w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym również w Generali zgłoszenie szkody, a właściwie cały proces jej zgłaszania nie jest skomplikowany – wystarczy przeczytać ten artykuł, by wiedzieć jak poradzić sobie z formalnościami, przez które musisz przejść.

Spis treści

Jakie sposoby udostępnia Generali na zgłoszenie szkody

Generali tak samo jak pozostali ubezpieczyciele umożliwia zgłoszenie szkody na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej:

  • online – wystarczy wejść na stronę internetową towarzystwa ubezpieczeniowego Generali www.generali.pl wybrać opcję “Zgłosić szkodę” widoczną na domowej stronie ubezpieczyciela i zgodnie z wytycznymi wypełnić formularz zgłoszeniowy, który zostanie udostępniony nam online. Generali zadbało o to, by cały proces był prosty, szybki i intuicyjny, dlatego na każdym kroku jesteś informowany o tym co i jak należy uzupełnić oraz jakie dokumenty należy załączyć przy zgłoszeniu szkody.
  • telefonicznie – centrum pomocy Generali, czyli inaczej zwana infolinia do likwidacji szkód dostępna jest pod numerem 913 913 913 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00. Są to więc standardowe godziny pracy centrum obsługi klienta większości firm. Można sobie więc wyobrazić, że czas oczekiwania na infolinii, jak w większości instytucji może być dłuższy, niż wypełnienie prostego formularza online. nie każdy jednak ma swobodę poruszania się w internecie, dlatego tradycyjna telefoniczna rozmowa ma swoich fanów i całkiem spory odsetek poszkodowanych wciąż korzysta z tej opcji. Przez telefon niestety nie dostarczymy ubezpieczycielowi wszelkich niezbędnych dokumentów, dlatego należy się przygotować na to, że pracownik infolinii poprosi nas o dosłanie niezbędnej do likwidacji szkody dokumentacji. Zatem ta forma zgłoszenia będzie wymagała dodatkowego zaangażowania, ponieważ sama rozmowa telefoniczna raczej nie będzie kompletnym zgłoszeniem. Przygotuj się więc na ewentualną konieczność dosłania dokumentów drogą tradycyjna lub elektroniczną.
  • mailowo – kolejna onlinowa forma zgłaszania szkody to wysyłka korespondencji elektronicznej, czyli wysłanie zgłoszenia szkody w formie e-maila, czyli wirtualnej formy listu na elektroniczną skrzynkę odbiorcy – w tym przypadku towarzystwa ubezpieczeniowego Generali. Zamiast korzystać z formularza na stronie www możesz wysłać pełne zgłoszenie opisując zdarzenie w korespondencji. Pamiętając oczywiście o tym by przed wysyłką takiego zgłoszenia dowiedzieć się jakie dokładnie informacje, dane i dokumenty musimy zawrzeć w korespondencji. Dedykowany do zgłaszania szkód w towarzystwie ubezpieczeniowym generali adres e-mail to szkody@generali.pl

Jaki jest czas na zgłoszenie szkody w Generali?

Zgodnie z literą polskiego prawa, a precyzując kodeksem cywilnym, który reguluje przepisy związane ze zgłaszaniem szkód – poszkodowany ma na zgłaszanie szkody w Generali i każdym innym towarzystwie ubezpieczeniowym dokładnie 3 lata od dnia, w którym dowiedział się o powstaniu szkody, termin ten nie może jednak przekroczyć 10 lat od samego zdarzenia powodującego powstałą szkodę. Jeśli jednak jest to szkoda powstała w wyniku przestępstwa mówimy o terminie 20 lat od daty zajścia zdarzenia wywołującego szkodę.

Należy jednak pamiętać o tym, że towarzystwa nalegają by szkodę zgłosić niezwłocznie od jej powstania. Nie mogą one jednak zmieniać lub naginać prawa i tylko kodeks cywilny jest wyznacznikiem terminów, których należy przestrzegać. Warto jednak pamiętać, że w wielu przypadkach czas może grać na naszą korzyść.

Ile czasu trwa likwidacja szkody w Generali?

Co do zasady i zgodnie z wyżej wspomnianym prawem polskim towarzystwo ubezpieczeniowe na likwidację szkody ma określony czas i jest to 30 dni od daty zgłoszenia szkody. Warunkiem, który musi być spełniony by towarzystwo zmieściło się w tym terminie jest kompletne zgłoszenie szkody w Generali. Pamiętaj, że tylko prawidłowo zgłoszona szkoda, czyli taka, która zawiera wszelkie niezbędne dokumenty może zostać w pełni rozpatrzona w terminie 30 dni. Jeśli we wspomnianym terminie okaże się, że brakuje jakichkolwiek dokumentów niezbędnych do wyjaśnienia okoliczności zdarzenia powodującego szkodę – ubezpieczyciel poprosi cię o niezwłoczne ich uzupełnienie, jeżeli będzie to leżało w twoich kompetencjach lub powoła do tego odpowiedni organ – tu sprawa wydania decyzji się przedłuża, ponieważ ubezpieczyciel do 30 dni musi wypłacić jedynie kwotę bezsporną, a dopiero po 14 dniach od momentu, w którym wyjaśnienie sprawy stało się możliwe wypłaci resztę, o ile uzna, że cokolwiek więcej należy się poszkodowanemu.

Nie chcesz samodzielnie zgłaszać szkody do towarzystwa Generali?

Jeżeli nawet po przeczytaniu tego artykułu nie wiesz jak poradzić sobie ze zgłoszeniem szkody w Generali albo zwyczajnie nie masz do tego głowy, ponieważ sama myśl o zdarzeniu przyprawia Cię o zawrót głowy – możesz zgłosić się do profesjonalistów, którzy zajmują się takimi sprawami na co dzień i dobrze wiedzą, jak sprawnie przejść cały proces. Zgłoś się np. do Kompensja, a my kompleksowo podejdziemy do sprawy i zrobimy wszystko co w naszej mocy by kwota odszkodowania była dla Ciebie satysfakcjonująca.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00