Skip to content

Allianz zgłoszenie szkody

Każde – dosłownie każde towarzystwo ubezpieczeniowe ma co najmniej kilka sposobów zgłaszania szkody. W artykule, który właśnie czytasz opiszemy metody, z których możesz skorzystać jeśli Ty lub Twoi bliscy możecie skorzystać, jeśli chcecie zgłosić szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego Allianz.

W Allianz zgłoszenie szkody, tak jak w każdej innej firmie świadczącej usługi ubezpieczeniowe – proces zgłaszania sprawy w przypadku, gdy zostałeś poszkodowany jest nieskomplikowany, a sam ubezpieczyciel, tak jak wspomnieliśmy daje Ci do wyboru kilka opcji, z których możesz wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada.

Spis treści

Allianz zgłoszenie szkody - ile mam na to czasu?

Jeśli zostałeś poszkodowany to jedną z ważniejszych kwestii przy zgłaszaniu szkody gra czas, dlatego bardzo ważne jest byś miał pełną świadomość tego, iż nie możesz, po prostu nie możesz czekać z tym w nieskończoność.

W momencie, gdy chcesz zgłosić szkodę z OC ustawa jasno określa, że w przypadku kolizji masz na to 3 lata, ale już w przypadku wypadku jest na to 20 lat.

Jeśli Twoja sprawa dotyczy AC szkodę musisz zgłosić jak najszybciej, ale termin ten nie może być dłuższy, niż 7 dni od samego zdarzenia lub jeśli przyczyną jest wandalizm lub kradzież na zgłoszenie sprawy masz 1 dzień. W przypadku wandalizmu i kradzieży musisz również niezwłocznie powiadomić o zajściu policję.

W jaki sposób zgłosić szkodę do Allianz?

Wśród możliwości jakie daje towarzystwo ubezpieczeniowe Allianz, wyróżnia się dokładnie cztery opcje, które pozwolą Ci zgłosić szkodę, oto one:
  • online – możesz skorzystać z elektronicznego formularza, który bez problemu odnajdziesz na stronie internetowej ubezpieczyciela i wysłać zgłoszenie wraz z kompletem dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy – taka forma znacznie przyśpieszy obsługę Twojej sprawy. Opcja, z której korzysta znaczna większość klientów Allianz. Szybko, wygodnie i sprawnie – czego chcieć więcej.

  • telefonicznie – roszczenia możesz jak najbardziej zgłosić telefonicznie – dzwoniąc pod numer +48 224 224 224. Konsultanci są dla Ciebie dostępni pod tym numerem od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00. Przygotuj się, że oczekiwanie na połączenie może zająć znacznie dłużej, niż kilka sekund, ale jeśli nie jesteś zwolennikiem rozwiązań internetowych i nie masz czasu na udanie się do placówki to ta metoda jest dla Ciebie idealna.

  • pocztą – tradycyjna korespondencja jeszcze nie przeszła do lamusa i wciąż ma swoich zwolenników – jeśli, więc jesteś wśród nich możesz dokonać zgłoszenia szkody wysyłając komplet dokumentów na adres:

    TU Allianz Życie Polska S.A.
    ul. Rodziny Hiszpańskich 1
    02-685 Warszawa,
    z dopiskiem: Departament Obsługi Klienta

    Pamiętaj, by wysyłając zgłoszenie w ten sposób nie zapomnieć skorzystać z opcji potwierdzenia doręczenia korespondencji, którą poczta na szczęście oferuje. Pozwoli Ci to mieć pewność co do terminów (jeśli np. będziesz chciał odwoływać się od decyzji), które w przypadku składania roszczeń są bardzo istotne.

  • osobiście – możesz udać się do jednej z wielu placówek Allianz, którą uprzednio znajdziesz dzięki dedykowanej dla klientów towarzystwa wyszukiwarce placówek zamieszczonej na ich stronie internetowej. Dokumenty możesz złożyć w dowolnej placówce firmy, poniewaz nie ma tu jak w przypadku placówek państwowych żadnej rejonizacji.

Allianz zgłoszenie szkody - czas oczekiwania na wypłatę

Zgodnie z ustawą ubezpieczyciel, czyli w tym przypadku Allianz ma 30 dni – licząc od dnia zgłoszenia szkody – na wypłacenie odszkodowania. Zazwyczaj w ciągu kilku dni od takiego zgłoszenia pracownik firmy skontaktuje się z Tobą, by ustalić przebieg sprawy.

Z ustawy wynika również, że proces likwidacyjny nie może trwać dłużej, niż 90 dni od daty zgłoszenia sprawy. Jeśli, więc wydanie decyzji w Twojej sprawie się przedłuża możesz być pewien, że decyzję ubezpieczyciela poznasz 90 dnia, ponieważ jeśli ten z jakiegoś powodu nie dotrzyma terminu i spóźni się choćby o 1 dzień, zobligowany jest do tego, by spełnić Twoje roszczenia. Rozumiesz, więc dlaczego ubezpieczyciele tak mocno przestrzegają tego terminu.

Allianz zgłoszenie szkody - sprawdzanie statusu sprawy

Status Twojej szkody lub roszczenia możesz sprawdzić dzwoniąc pod numer telefonu +48 224 224 224 lub wysyłając zapytanie za pomocą internetowego formularza.

Nie wiesz jak zgłosić szkodę do Allianz?

Skontaktuj się z Kancelaria Kompensja, a udzielimy odpowiedzi na każde z Twoich pytań. Możesz również wysłać na naszą skrzynkę elektroniczną komplet dokumentów do analizy, która przeprowadzimy bez konieczności dokonywania żadnych opłat.

Nasze atuty to:

  • działanie na prowizji za sukces – także nie płacisz nic na start,
  • wieloletnie doświadczenie,
  • tysiące zadowolonych klientów, którzy wciąż nas polecają.

Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 797 670 906 lub wyślij dokumenty na adres e mail szkody@kompensja.pl – jeśli będziemy mogli Ci pomóc, poinformujemy Cię o możliwościach, a Ty zdecydujesz czy chcesz z nami współpracować.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00