Skip to content

Zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela

Zgłoszenie szkody ubezpieczyciela to procedura, która prawie zawsze wygląda tak samo u różnych ubezpieczycieli. Istnieje kilka sposobów na zgłoszenie szkody. Każdy z nich jest prosty i nie wymaga dużego zaangażowania czasowego.

Każde towarzystwo ubezpieczeniowe skupia się na satysfakcji klienta. Pracownicy firmy mając na uwadze fakt, iż osoba zgłaszająca szkodę jest poszkodowana – co z pewnością ma prawo wywoływać u niej nadmierny stres – stworzyli intuicyjne procedury na to, by zgłoszenie szkody było, jak najmniej inwazyjne dla psychiki poszkodowanego. Na internetowej stronie towarzystwa podany jest również dokładny wykaz dokumentów, które są niezbędne do właściwego zgłoszenia, dlatego zanim rozpoczniesz proces zgłaszania szkody zajrzyj na stronę www ubezpieczyciela i upewnij się, że masz już komplet dokumentów, który zgodny jest ze wskazanymi wytycznymi.

Spis treści

Jaki czas na zgłoszenie szkody

Osoby poszkodowane bardzo często nie zdają sobie sprawy z tego, że czas to jedna z najważniejszych kwestii przy zgłaszaniu szkód. W przypadku zgłaszania szkody z ubezpieczenia OC – według ubezpieczyciela sprawę należy zgłosić niezwłocznie, ale odniesiemy się tutaj do terminów ustawowych – bo to jest wyznacznik, którego należy się trzymać -, które różnią się w zależności od rodzaju szkody. Jeśli doszło do kolizji mamy 3 lata na zgłoszenie szkody, jeśli do wypadku termin wynosi już znacznie dłużej, bo aż 20 lat.

W przypadku, gdy sprawa związana jest z ubezpieczeniem AC – szkodę powinniśmy zgłosić jak najszybciej, ale termin zgłoszenia nie może przekroczyć 7 dni od zdarzenia lub 1 dnia, jeśli przyczyną zdarzenia jest kradzież lub wandalizm (w tym przypadku należy pamiętać także o konieczności niezwłocznego powiadomienia policji).

Metody z jakich możesz skorzystać przy zgłaszaniu szkody

Oto kilka metod z jakich możesz skorzystać, gdy zgłaszasz szkodę:

  • internetowy formularz – szybki sposób na zgłoszenie szkody z każdego miejsca w dowolnym i dogodnym dla zgłaszającego momencie – odpowiedni dla tych, którzy lubią digitalowe rozwiązania i intuicyjne formularze, które podpowiadają użytkownikowi – przeprowadzając wypełniającego przez cały proces;

  • telefon na infolinię – najwygodniejsze rozwiązanie dla tych, którzy nie mają internetu, jak również dla tych, którzy lubią zadać “100 pytań do”, by wiedzieć jak dokładnie przebiega proces, w którym mają uczestniczyć. Jest to forma, która dla wielu może wydawać się przestarzała i “niewygodna”, ponieważ infolinie kojarzą nam się z wydłużonym procesem oczekiwania, ale zdziwiłbyś się jak wiele osób wciąż korzysta z tej infolinii, jako kanału do zgłoszenia szkody;

  • video czat – przed nawiązaniem połączenia, zgłaszający wybiera temat sprawy, a później łączy się na video konsultację i zgłasza sprawę do odpowiedniego działu;

  • SMS na numer – korzystając z tej metody zgłaszasz prośbę o kontakt do pracownika ubezpieczyciela, który oddzwoni do Ciebie celem przyjęcia sprawy;

  • mail – nie każdy jest fanem wypełniania dokumentów online, niektórzy wolą wysłać email do towarzystwa ubezpieczeniowego z pełnym opisem szkody i niezbędnymi dokumentami. Warto pamiętać, że można tutaj skorzystać z opcji potwierdzenia doręczenia e-korespondencji prosząc o elektroniczną zwrotkę, iż wiadomość została dostarczona, co pozwoli nam mieć pewność, iż zgłoszenie poprawnie wpłynęło do ubezpieczyciela – daje nam to potwierdzenie terminu rozpoczęcia procesu likwidacji w przypadku ewentualnego odwołania;

  • agent – odnalezienie poprzez stronę www przedstawiciela i umówienie się z nim na spotkanie celem zgłoszenia sprawy – metoda odpowiednia dla tych, którzy lubią wszystko załatwiać osobiście;

  • placówka – gdzie w oddziale agent przyjmie od Ciebie zgłoszenie szkody – wskazana forma zgłoszenia różni się od wspomnianej wcześniej tym, że nie musisz szukać agenta z okolicy, a od razu bezpośrednio udajesz się do placówki celem zgłoszenia szkody.

Zgłoszenie szkody, a wielkość odszkodowania

Jeśli chcesz uzyskać jak najwyższą kwotę odszkodowania musisz dopełnić wszelkich formalności w terminach, które zostały do tego wyznaczone. Jeśli nie jesteś pewien jak odpowiednio zająć się sprawą lub po prostu nie chcesz tego robić we własnym zakresie, ponieważ samo zdarzenie wywołuje w Tobie niepokój i stres – zgłoś się do firmy uzyskującej odszkodowania, która w rzetelny i profesjonalny sposób zajmie się wszystkim za Ciebie i zrobi wszystko co w jej mocy, by kwota którą otrzymasz od ubezpieczyciela była jak najwyższa.

Możesz również zgłosić się do Kancelarii Kompensja, która bezpłatnie przeanalizuje wysokość Twoich roszczeń. Możesz skontaktować się z nami pod numerem telefonu 797 670 906. lub wysłać zapytanie zawierające pełną dokumentację wraz z prośba o analizę na adres e-mail biuro@kompensja.pl

Czas procesu likwidacyjnego od chwili zgłoszenia szkody

Obowiązek ubezpieczyciela to likwidacja szkody w terminie 30 dni od jej zgłoszenia Jeśli więc chcesz by jak najszybciej wypłacono Ci odszkodowanie nie zwlekaj i zgłoś szkodę do ubezpieczyciela jak najszybciej.

Bywa, że nadzwyczajne sytuacje wydłużają ten termin o kolejne 60 dni, ale jeśli już wspomniana nadzwyczajna sytuacja zaistnieje, towarzystwo zobligowane jest do podania zasadnego powodu przedłużenia procesu likwidacyjnego, ponieważ nie ma prawa na bezpodstawne przedłużanie sprawy. Z reguły powodem przedłużenie jest brak posiadania dowodu na winę sprawcy.

90 dzień to ostateczny termin procesu likwidacyjnego, gdzie towarzystwo zobligowane jest do wydania decyzji w sprawie.

Czy zgłoszenie szkody należy dokonać we własnym zakresie, czy zgłosić się do wykwalifikowanej w tym firmy?

Decyzja zlecenia sprawy dla pośrednika – , którym w tym przypadku mogłaby być kancelaria taka jak nasza – zawsze należy do poszkodowanego, ale warto zwrócić uwagę na fakt, iż profesjonalne firmy takie jak Kancelaria Kompensja pomogły z sukcesem już wielu takim, jak Ty. Oczywiście, że samodzielnie możesz próbować dochodzić swoich roszczeń, ale zdecydowanie warto skorzystać z pomocy profesjonalnej Kancelarii. Z doświadczenia wiemy, że wykwalifikowany pełnomocnik będzie w stanie uzyskać dla Ciebie znacznie wyższe kwoty odszkodowań, niż Ty sam.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00