Skip to content

Zgłoszenie szkody Warta

Z pewnością część z Was korzysta z usług towarzystwa ubezpieczeniowego Warta, dlatego ten artykuł ma służyć jako pomoc, dla tych którzy chcą wiedzieć jak przebiega proces zgłoszenia szkody w Warcie.

Dowiesz się tu jak zgłosić szkodę, jeśli jesteś klientem Warty oraz jak podejść do tematu, jeśli sprawca wypadku, w którym jesteś poszkodowanym ma wykupione OC właśnie w tej instytucji.

Spis treści

Sposoby zgłaszania szkody w Warcie

Jest kilka metod na zgłoszenie szkody w tym w towarzystwie ubezpieczeniowym, oto one:

  1. internetowy formularz – w tym przypadku zgłaszamy szkodę online – jest to o tyle wygodne, że wystarczy wejść na stronę www ubezpieczyciela i skorzystać z zakładki do zgłoszeń, która przeprowadzi nas przez cały proces i zgłoszenie szkody Warta okaże się być prostsze, niż myśleliśmy. Intuicyjnie, szybko i komfortowo i chyba nikogo to nie dziwi, że w erze internetu z tej metody korzysta statystycznie najwięcej poszkodowanych;
  2. aplikacja – jest dedykowane dla fanów rozwiązań mobilnych i choć apka jest intuicyjna to jednak wymaga od zgłaszającego znajomości korzystania z tego typu narzędzi. Aplikacja jest o tyle wygodna, że pozwala podczas zgłaszania szkody wykonać zdjęcia np. uszkodzonego pojazdu czy zniszczonego mienia, a nawet wykonać wideo oględziny. Pamiętajmy jednak, że nie każdy poradzi sobie z taką technologią, dlatego z tej opcji korzysta mniej osób, niż z formularza onlinowego;
  3. agent stacjonarny – to bardzo przyjazny sposób, dla tych którzy preferują załatwiać tego typu sprawy osobiście, czyli zazwyczaj będą to ludzie starszej daty, którzy lubią analogowe rozwiązania lub po prostu Ci, którzy uważają kontakt face to face za właściwy do załatwiania tego typu spraw. Agent ubezpieczeniowy, który świetnie zna wymogi i wszelkie niuanse dokładnie powie poszkodowanemu jak powinno przebiec zgłoszenie szkody Warta. dzięki czemu szkoda zostanie zgłoszona poprawnie, co przyspieszy proces likwidacji i wydania decyzji;
  4. telefon – kiedyś w czasach, kiedy o internecie nawet nie myślano kontakt telefoniczny z działem obsługi czy infolinią był złotem, bo przyspieszał rozwiązanie każdej sprawy, ale teraz kojarzy nam się długim oczekiwaniem na połączenie lub co gorsza rozmową z automatem zwanym botem, z którym nie możemy się porozumieć. Zdarza się jednak, że wykonanie telefonu na infolinię to najszybsza dla nas opcja zgłoszenia szkody. Nie każdy ma dostęp do internetu lub czas na spotkanie z agentem, ale nie ma już chyba domu bez telefonu, dlatego to rozwiązanie wciąż jest stosowane.Numery infolinii i godziny w jakich klienci są obsługiwani przez konsultantów znajdują się na www ubezpieczyciela.

    Główny numer kontaktowy to 502 308 308

  5. poczta – pełne zgłoszenie może zostać dokonane drogą pocztową. W tym celu należy przesłać na adres siedziby firmy pełną dokumentację, dlatego przed wysyłką najlepiej upewnić się jakie dokładnie dokumenty musimy dostarczyć. Warto pamiętać również by skorzystać z opcji potwierdzenia doręczenia korespondencji w celu kontrolowania terminowości likwidacji zgłoszenia szkody.Dokładny adres najlepiej pobrać ze strony ubezpieczyciela – ich ogólny adres korespondencyjny to:

    Grupa Warta
    rondo I. Daszyńskiego 1
    00-843 Warszawa

Jaki jest czas na zgłoszenie szkody w towarzystwie ubezpieczeniowym Warta?

Pamiętaj, że tak na zgłoszenie szkody Warta, jak i w każdej innej firmie ubezpieczeniowej masz 3 lata od zaistnienia zdarzenia wywołującego szkodę, a 20 lat, jeżeli owa szkoda powstała w wyniku przestępstwa. Jeśli jednak masz możliwość zgłoszenia szkody od razu po jej zaistnieniu to nie zwlekaj i zgłoś szkodę jak najszybciej.

Pamiętaj, że każda decyzja ubezpieczyciela przedłuża bieg przedawnienia o kolejne 3 lub 20 lat. Oznacza to, że jeżeli na zgłoszenie szkody masz 3 lata i po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel wydał decyzję, od której chcesz się odwołać, to przysługuje Tobie kolejne 3 lata od momentu wydania ostatniej decyzji ubezpieczyciela.

Ile trwa rozpatrzenie sprawy i likwidacja szkody w Warcie

Towarzystwo ubezpieczeniowe Warta powinno wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody, jednak nie później, niż w ciągu 90 dni od zgłoszenia szkody. W przypadku braku pełnej dokumentacji zostaniesz poproszony o jej uzupełnienie, co finalnie może przedłużyć proces likwidacji szkody.

Czy samodzielnie zgłaszać szkodę, czy skorzystać z usług Kancelarii?

Jeśli zgłoszenie szkody Warta wciąż stanowi dla Ciebie wyzwanie, pamiętaj, że możesz skorzystać z pomocy profesjonalnych kancelarii zajmujących się uzyskiwaniem odszkodowań, które mogą w twoim imieniu poprowadzić sprawę od samego początku, czyli od zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela, aż po uzyskanie odszkodowania. Warto zwrócić uwagę na to, że firmy, które zajmują się tym profesjonalnie doskonale wiedzą, jak przeprowadzić cały proces by uzyskać dla ciebie jak najwyższą kwotę odszkodowania, która po prostu wpłynie na twoje konto po zakończonej sprawie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00