Skip to content

Zgłoszenie szkody UNIQA

Chcesz zgłosić szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego Uniqa? Ten artykuł napisaliśmy specjalnie dla Ciebie. Znajdziesz w nim kilka podstawowych i najważniejszych informacji, dzięki którym cały proces stanie się prosty i zrozumiały, a Ty będziesz spokojny, że wiesz wszystko co niezbędne by zgłoszenie szkody w Uniqa przebiegło sprawnie, a likwidacja nastąpiła w możliwie najkrótszym czasie.

Spis treści

Jak zgłosić szkodę w UNIQA?

W UNIQA zgłoszenie szkody odbywa się na kilka sposobów. Towarzystwo zadbało o to by każdy bez względu na to czy odnajduje się w obecnym świecie cyfryzacji czy nie mógł znaleźć dogodną dla siebie formę. Poniżej opisaliśmy opcje, z których możesz skorzystać zgłaszając szkodę w tym towarzystwie ubezpieczeniowym.

  • Formularz internetowy – w tym przypadku zgłoszenie szkody odbywa się za pośrednictwem elektronicznego formularza, który udostępniony jest na stronie firmy dla zgłaszających zdarzenie lub roszczenie. Ten sposób jest bardzo sprawną formą komunikacji, ponieważ niezwłocznie po wypełnieniu trafia do towarzystwa, które może przystąpić do procesu likwidacyjnego. Co więcej sam formularz jest przyjazny w obsłudze, a zadawane w nim pytania są tak precyzyjne by twoje zgłoszenie było kompletne. Wymagane będzie krótkie opisanie zdarzenia i oczywiście załączenie dokumentacji, która zostanie wyszczególniona w formularzu. Na zakończenie całego procesu otrzymasz na wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie zgłoszenia szkody wraz z numerem, który został jej nadany.

    Adres internetowej strony towarzystwa ubezpieczeniowego Uniqa, na którym udostępnione są formularze do zgłaszania szkody to www.uniqa.pl – wystarczy więc wejść na stronę i wybrać formularz odpowiadający zgłaszanej przez nas sprawie.

  • Kontakt telefoniczny – kolejnym ze sposobów zgłoszenia szkody do towarzystwa Uniqa jest tradycyjna forma, z której w szczególności korzystają osoby nie posługujące się biegle komputerem i nie znajdujące się w świecie internetu. Jest to opcja wygodna szczególnie dla osób starszych lub mieszkajacych w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do internetu może być ograniczony. Kontakt telefoniczny często pomocny jest przy zgłoszeniu szkody jeszcze na miejscu zdarzenia, ponieważ konsultant dokładnie powie nam na co zwrócić uwagę np. przy zbieraniu materiału dowodowego, jeśli to nie my jesteśmy sprawcą, a poszkodowanym w wypadku.

    W celu zgłoszenia szkody przez telefon wystarczy zadzwonić pod numer (+48) 801 597 597 dla telefonów stacjonarnych i (+48) 42 66 66 500 dla telefonów komórkowych – infolinia do zgłaszania szkód jest dostępna w poniedziałek – piątek 8:00 – 19:00 oraz w sobotę od 8:00 do 16:00 (połączenie jest płatne, a jego koszt liczony jest według taryfy operatora).

  • Poczta elektroniczna – proces ten można uznać za zbliżony do zgłoszenia szkody przy pomocy wypełniania formularza onlinowego. Na adres szkody@uniqa.pl możemy przesłać zgłoszenie szkody, do którego dołączymy wszelkie niezbędne do procesu likwidacyjnego dokumenty. Dlatego najlepiej przed wysyłką zgłoszenia w tej formie skontaktuj się z podaną wyżej infolinią lub wejdź na wskazany powyżej adres www towarzystwa i dokładnie sprawdź co będzie potrzebne do kompletnego zgłoszenia sprawy, tak byś załączył w korespondencji niezbędne dane i dokumenty.
  • Poczta tradycyjna – szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego Uniqa możesz również zgłosić metodą, która od wieków sprawdza się w dostarczaniu korespondencji, czyli wysyłając tradycyjny list. Najlepiej oczywiście skorzystać z opcji wysyłki priorytetowej (szczególnie, jeżeli zależy nam na czasie) i listu poleconego odebranego za potwierdzeniem – poniewaz może być nam to później potrzebne w procesie reklamacyjnym, jeżeli do takiego w ogóle dojdzie. Musimy się jednak liczyć z tym, że mimo wszystko proces taki będzie trwał dłużej, niż te wyżej wyszczególnione. Zanim prześlesz zgłoszenie w firmie analogowego listu upewnij się, że wiesz jakie dokładnie dane podać i dokumenty załączyć, żeby dodatkowo nie wydłużać procesu muszą dosłać brakujące dane. Pamiętaj by podać swoje dane kontaktowe w zgłoszeniu, a w szczególności aktualny numer telefonu, poniewaz jego brak utrudni komunikację z ubezpieczycielem i wszystko niepotrzebnie przedłuży.

    Adres na jaki należy wysłać zgłoszenie szkody do Uniqa to:

    UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
    ul. Chłodna 51
    00-867 Warszawa

  • Pozostałe metody – możesz skorzystać z opcji wysyłki sms (numer do wysyłki 4597 – sms płatny według taryfy operatora) w treści wpisując temat, o którym chcesz rozmawiać czyli np. rejestracja szkody i czekać na kontakt konsultanta lub wejść na stronę www i skorzystać z czatu, na którym zgłosisz pracownikowi sprawę i zadasz wszelkie pytania, podając uprzednio swoje imię, nazwisko oraz temat konwersacji.

W jakim czasie od powstania szkody trzeba ją zgłosić do UNIQA?

Jak pewnie się domyślasz takie kwestie regulowane są prawem. Co stanowi ochronę zarówno dla poszkodowanych jak i ubezpieczycieli. Szkodę do UNIQA zgodnie z życzeniem ubezpieczyciela powinieneś zgłosić niezwłocznie, ale Kodeks Cywilny jasno określa, że masz na to 3 lata od momentu powstania lud dowiedzenia się o szkodzie, ale nie może upłynąć 10 lat od okoliczności wywołujących szkodę. W przypadku, gdy szkoda wyrządzona została w wyniku przestępstwa okres przedawnienia upływa po 20 latach od daty wystąpienia okoliczności mających wpływ jej powstanie.

Ile trwa proces likwidacji w UNIQA?

Dokładnie tak samo jak inne towarzystwa ubezpieczeniowe firma Uniqa jest zobowiązania do likwidacji szkody w ciągu 30 dni od zgłoszenia. Czasami jednak ten czas nie jest wystarczający, by w pełni właściwie określić okoliczności powstania szkody. Wówczas towarzystwo ma na wypłatę ubezpieczenia 14 dni od daty wyjaśnienia okoliczności, ale warto wiedzieć, że proces ten nie może trwać dłużej, niż 90 dni. Jeżeli termin ten zostanie przekroczony lub nie zgadzasz się z wydaną decyzją masz prawo złożenia reklamacji i odwołania się.

Jakie są procedury, gdy UNIQA jest likwidatorem szkody?

Cała procedura likwidacyjna rozpoczyna się, gdy zgłoszenie skutecznie dotrze do ubezpieczyciela, czyli w momencie nadania numeru zgłoszonej sprawie. W terminie 7 dni od zgłoszenie możesz liczyć na kontakt pracownika towarzystwa, który poinformuje Cię o przyjęciu zgłoszenia. Wtedy to zaczyna się cała procedura, czyli:

  1. ustalenie okoliczności, jakie miały miejsce podczas zdarzenia
  2. ustalenie zasadności roszczenia
  3. określenie wysokości odszkodowania

Pamiętaj, że w celu zgłoszenia szkody do UNIQA masz możliwość skorzystania z usług profesjonalnej firmy, która w Twoim imieniu przeprowadzi cały proces uzyskania odszkodowania. Takie firmy jak nasza – Kompensja – doskonale znają się na procedurach i wiedzą jakie wymagania mają towarzystwa ubezpieczeniowe, dlatego zgłaszając się do profesjonalistów możesz być pewien, że kwota odszkodowania, które zostanie dla Ciebie pozyskane będzie satysfakcjonująca.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00