Skip to content

Zgłoszenie szkody PZU

Zgłaszanie szkody w PZU to standardowa procedura, która nie różni się praktycznie niczym od zgłaszania szkód w innych towarzystwach ubezpieczeniowych. Jest kilka sposobów na zgłoszenie szkody PZU. Są one łatwe, intuicyjne i nie zajmują dużo czasu.

Jak wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe PZU skupia się na zadowoleniu i satysfakcji klienta, mając na uwadze to, że osoba zgłaszająca szkodę jest poszkodowana, co może wywoływać u niej stres – pracownicy firmy stworzyli kilka intuicyjnych procedur na zgłoszenie szkody PZU. Dodatkowo na stronie www towarzystwa jest podany dokładny wykaz dokumentów, niezbędnych do prawidłowego zgłoszenia, dlatego zanim zgłoszenie szkody PZU zostanie rozpoczęte upewnij się, że masz pełen komplet zgodny z ich wytycznymi.

Spis treści

Jaki jest czas na zgłoszenie szkody do PZU

Czas to podstawowa, jeśli nie najważniejsza kwestia przy zgłaszaniu szkody, z czego często po prostu nie zdajemy sobie sprawy. Jeśli zgłoszenie dotyczy ubezpieczenia OC – szkodę według ubezpieczyciela należy zgłosić jak najszybciej, ale warto odnieść się tutaj do terminów ustawowych, które różnią się w zależności od rodzaju szkodu. W przypadku kolizji są 3 lata na zgłoszenie szkody, zaś w przypadku wypadku termin ten wynosi 20 lat.

Jeśli sprawa związana jest z AC – szkodę należy zgłosić jak najszybciej, ale nie później, niż do 7 dni od zdarzenia lub 1 dzień, jeśli przyczyna zdarzenia to kradzież lub wandalizm (tutaj należy pamiętać również o konieczności niezwłocznego powiadomienia policji).

Metody na zgłoszenie szkody w PZU

Jest kilka metod na zgłoszenie szkody PZU, oto one:

  • wypełnienie internetowego formularza – prosty szybki sposób na zgłoszenie szkody do PZU z każdego miejsca w dowolnym momencie – dogodny dla tych, którzy lubią intuicyjne rozwiązania internetowe, udostępniające “inteligentne” formularze, które przeprowadzają użytkownika przez cały proces – “podpowiadając” co, gdzie wpisać i jakie dokumenty załączyć ;
  • wykonanie telefonu na infolinię (801 102 102), najprostsze rozwiązanie dla tych, którzy nie mają internetu, jak również dla dociekliwych, którzy lubią zadawać pytania by wiedzieć jak dokładnie przebiega cały proces. Ta forma dla wielu może wydawać się nieatrakcyjna, ponieważ infolinia kojarzy nam się z długim procesem oczekiwania, ale wiele osób wciąż korzysta z tej metody;
  • skorzystanie z video czatu, gdzie zgłaszający przed połączeniem wybiera temat zgłoszenie, a później łączy się na video czat i zgłasza szkodę;
  • wysłanie na numer 4102 SMSa w treści wpisując SZKODA – jeśli skorzystasz z tej metody, pracownik PZU oddzwoni do Ciebie by przyjąć zgłoszenie;
  • wysłanie maila na adres kontakt@pzu.pl – nie wszyscy lubią wypełniać dokumenty onlinowe i wolą wysłać na skrzynkę email towarzystwa ubezpieczeniowego pełen opis szkody wraz z niezbędnymi dokumentami – można tutaj skorzystać z opcji potwierdzenia doręczenia prosząc o zwrotkę, iż wiadomośc została poprawnie dostarczona, co potwierdzi nam, iż zgłoszenie wpłynęło – dając w razie czego potwierdzenie terminu rozpoczęcia procesu likwidacji w razie ewentualnego odwołania;
  • znalezienie agenta PZU poprzez stronę www towarzystwa i umówienie się na spotkanie celem zgłoszenia szkody – rozwiązanie idealne dla tych, którzy lubią wszystkie swoje sprawy załatwiać osobiście;
  • udanie się do placówki PZU, gdzie agent przyjmie od ciebie zgłoszenie w oddziale i osobiście pomoże w całym procesie zgłoszeniowym – forma zgłoszenia różni się od opisanej powyżej jedynie tym, że nie musimy szukać agenta z okolicy tylko od razu bezpośrednio udajemy się do placówki celem zgłoszenia szkody.

Wysokość kwoty odszkodowania z PZU

W celu uzyskania jak najwyższej kwoty odszkodowania należy dopełniać wszelkich formalności w wyznaczonych do tego terminach. Jeśli nie wiesz jak dobrze zająć się sprawą lub po prostu nie masz do tego głowy, bo samo zdarzenie wywołuje w tobie stres – zgłoś się do kancelarii lub firmy uzyskującej odszkodowania, która w profesjonalny sposób zajmie się sprawą i dołoży wszelkich starań by kwota, którą otrzymasz była jak najwyższa.

Możesz również zgłosić się do firmy Kompensja, która bezpłatnie przeanalizuje wysokość Twoich roszczeń.

Jaki jest czas trwania procesu likwidacyjnego od momentu zgłoszenia szkody do PZU?

Obowiązkiem ubezpieczyciela jest likwidacja szkody w terminie 30 dni od zgłoszenie sprawy, dlatego jeżeli chcesz by odszkodowanie było wypłacone w jak najkrótszym czasie od zdarzenia to nie zwlekaj ze zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela.

Zdarza się, że nadzwyczajne sytuacje powodują wydłużenie tego terminu o następne 60 dni, ale jeśli zaistnieje wspomniana nadzwyczajna sytuacja, towarzystwo zobligowane jest do tego by podać zasadny powód przedłużenia całego procesu likwidacyjnego, ponieważ nie może tego dokonać bezpodstawnie. Zazwyczaj powodem takiego przedłużenie jest brak dowodu na winę sprawcy.

90 dzień procesu likwidacyjnego to ostateczny termin dla towarzystwa do wydania decyzji w sprawie i określenia swojego stanowiska.

Czy samemu dokonać zgłoszenia szkody, czy też zgłosić się do profesjonalnej firmy?

Oczywiście decyzja należy do Ciebie. Możesz samodzielnie próbować dochodzić należnych roszczeń lub skorzystać z pomocy doświadczonej Kancelarii. Z doświadczenia wiemy, że profesjonalny Pełnomocnik jest w stanie uzyskać znacznie wyższe kwoty odszkodowań.

Skontaktuj się z nami

Infolinia
(pn-sb 8.00-20.00)

Biuro Obsługi Klienta
ul. Kartuska 246 (nowy adres)
80-122 Gdańsk

biuro@kompensja.pl
Poniedziałek-Piątek – 8:00-18:00